တင္ျပ-ေဆြးေႏြး-ေရးသားခ်က္မ်ား။ ညြန္႔ေပါင္းသတင္းလႊာ။ ယမုန္နာေဆးခန္း။ ၁၉၉၀ ေရြးေကာက္ပြဲ။ ျပည္ေထာင္စုအေရး။ ေဒါက္တာတင့္ေဆြ၏ စာမ်ား။ My writings ပုလဲသြယ္၊ ႏိုင္ငံေရး-စာမ်က္ႏွာ။

Monday, March 2, 2009

၁၉၆၂ ခု ျပည္ေထာင္စုမူႏွင့္ပတ္သက္သည့္ ေဆြးေႏြးပြဲ၊ ကယားျပည္နယ္ကိုယ္စားလွယ္ ဦးစိန္။

အခမ္းအနာမႉး။ ။နံပါတ္(၈)အစီအစဥ္အရ ကယားျပည္နယ္ကိုယ္စားလွယ္ မဟာသေရစည္သူ ဦးစိန္က ေထာက္ခံရန္ျဖစ္ပါတယ္။

ၾသဘာသံမ်ား

ဦးစိန္

သဘာပတိႀကီး ႏုိင္ငံေတာ္ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္နဲ႔ အစိုးရအဖြဲ႔ဝင္ ဝန္ႀကီးမ်ား၊ ၾကြေရာက္ လာၾကတဲ့ လူမ်ိဳးစုအသီးသီးမွ ေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ား ခင္ဗ်ား။ ဖက္ဒရယ္မူကိစၥကို မေျပာၾကားမီ ပဏာမအားျဖင့္ မဂၤလာစကား ျမြက္ၾကားပါရေစ။ က်ေနာ္တို႔ဟာ ႏုိင္ငံေတာ္ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ရဲ႕ သီလဂုဏ္၊ သမာဓိဂုဏ္၊ ပညာဂုဏ္၊ ဣႆရိယဂုဏ္ေတြကို သိၿပီးျဖစ္တဲ့အတိုင္း ၾကည္ၫို ေလးစားခဲ့ၾကပါတယ္။

ဒါအျပင္ မၾကာမီက ပုပၸါးေတာင္ျမတ္မွာ (၄၉)ရက္ ဥပုသ္ေဆာင္ဝင္ တရားအား ထုတ္ၿပီး မဟာသမၼာသေမၺာဓိဆုျမတ္ကို ပန္ဆင္တဲ့အေၾကာင္း ေရစက္ခ်အမွ်ေပးေဝစာတမ္း မွာ ေတြ႔ရွိဖတ္ၾကည့္ရလို႔ အထူးဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ သာဓုအႏုေမာဓနာ ေခၚယူၾကပါတယ္။

ဒီစကားဟာ အမွန္စကား၊ သစၥာစကားျဖစ္ပါတယ္။ ဒီသစၥာဆိုရတဲ့အတြက္ ႏိုင္ငံေတာ္ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္နဲ႔တကြ ၾကြေရာက္လာၾကတဲ့ ေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ား၊ က်န္ျပည္ေထာင္စုသားမ်ားဟာ ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ပါ က်န္းမာခ်မ္းသာၿပီး က်ေနာ္မ်ား ရည္မွန္းေတာင့္တတဲ့ဆုအတိုင္း ခလုတ္မထိ ဆူးမၿငိဘဲ မိသားစုစိတ္ဓါတ္ျဖင့္ အလြယ္တကူ ၿပီးေျမာက္ ျပည့္စံုပါေစလို႔ ပဏာမစကားျဖင့္ ဆုေတာင္းလိုက္ပါတယ္။

လူႀကီးမင္းမ်ားခင္ဗ်ား။ လူႀကီးမင္းမ်ား သိရွိၿပီးျဖစ္ေတာ္မူတဲ့အတိုင္း လြတ္လပ္ေသာ အခ်ဳပ္အခ်ာအာဏာပိုင္ ျပည္ေထာင္စုသမတႏုိင္ငံ တည္ေထာင္ႏုိင္ခဲ့တာဟာ ေတာင္တန္းေဒသေခါင္းေဆာင္မ်ားနဲ႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ေခါင္းေဆာင္အခ်င္းခ်င္း ညွိႏိႈင္းတိုင္ပင္ သေဘာတူညီခ်မွတ္ခဲ့တဲ့ ပင္လံုညီလာခံရဲ႕ အေျခခံသေဘာတရားအနက္ စာခ်ဳပ္မ်ားက အရင္းအျမစ္ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီအရင္းအျမစ္ကို အေျခခံၿပီး ေပါက္ဖြားလာတဲ့ ျပည္ေထာင္စုသမတႏုိင္ငံ ဖြဲ႔စည္း အုပ္ခ်ဳပ္ပံုအေျခခံဥပေဒဟာလည္း မူအားျဖင့္ မဇၩိမပဋိပဒါလမ္းစဥ္အရ ခ်ိန္ခြင္လွ်ာလို တည့္မတ္ေနပါတယ္။ တည့္မတ္တယ္ဆိုတာကေတာ့ တရားမွ်တျခင္း၊ လြတ္လပ္ျခင္း၊ ညီမွ်ျခင္းဆိုတဲ့ ေလာကပါလတရားနဲ႔ သြန္းလုပ္ထားတဲ့ခ်ိန္ခြင္လွ်ာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီခ်ိန္ခြင္လွ်ာဟာ ဘယ္အခါ၊ ဘယ္အခ်ိန္၊ ဘယ္အခါဘဲသံုးသံုး အျမဲတည့္မတ္ေနရပါမယ္။ ဒီလိုမွမဟုတ္ဘဲ လက္်ာဖက္ယိမ္းယိုင္ရင္ ပေဒသရာဇ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမ်ိဳး၊ ဧကရာဇ္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမ်ိဳး၊ သက္ဦးဆံပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမ်ိဳးသို႔ မသိမသာ ေျပာင္းလဲ သြားတတ္ပါတယ္။

ဒီလိုေျပာင္းလဲသြားရင္ ကာေမသု ‘ကာမသုခလကံ’ဆိုတဲ့ ကာမဂုဏ္စည္းဇိမ္ေတြယစ္ အေပ်ာ္အပါးေတြမ်ားၿပီး တိုင္းျပည္ကို ေအးခ်မ္းသာယာေအာင္ မေပးႏုိင္စြမ္းဘဲ ေမာဟတရားဖိစီးေနတဲ့ ေဗာဓိသာရတို႔ရဲ႕ စည္းဇိမ္မ်ိဳး ျဖစ္လာတတ္ပါတယ္။ ဒါဟာ တိုင္းျပည္တည္ေဆာက္တဲ့ေနရာမွာ မလိုလားအပ္၊ မက်င့္သံုးအပ္တဲ့ သတိထားအပ္တဲ့ လက္်ာလမ္းစဥ္ အစြန္းထြက္တဲ့တရားျဖစ္ပါတယ္။

တဖန္ ဒီ တည့္မတ္တဲ့ခ်ိန္ခြင္လွ်ာဟာ လက္ဝဲဖက္ ယိမ္းျပန္ရင္လည္း အတၱကုလမတၱာနေသာကဆိုတဲ့ ေက်ာမြဲ လူတန္းစားေတြကို အက်ိဳးျပဳသေယာင္ေယာင္နဲ႔ ေပးသမွ်ယူ၊ ခိုင္းသမွ်လုပ္၊ ထားသလိုေန၊ ေကြၽးေလာက္စား၊ ရက္စက္ခ်င္သလို ရက္စက္၊ ေဟာ့ရမ္းခ်င္သလို ေဟာ့ရမ္း၊ ၾကမ္းၾကဳတ္ခ်င္သလို ၾကမ္းၾကဳတ္၊ ဖိႏွိပ္ခ်င္သလို ဖိႏွိပ္၊ ခ်ဳပ္ခ်ယ္ခ်င္သလို ခ်ဳပ္ခ်ယ္ၿပီး ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ မာန ဒိဌိတရားေတြက ဖုံးလႊမ္းလာေတာ့ ဖက္ဆစ္ဆန္မွန္း မသိဆန္၊ ျဖစ္မွန္းမသိျဖစ္လာ၊ အာဏာရွင္ျဖစ္မွန္းမသိ ျဖစ္လာၾကာေတာ့ ဒါေတြကို အေကာင္းထင္ၿပီး Eichman တို႔လို လူေတြေမြး၊ စည္းဇိမ္ေတြယစ္ေထြးတဲ့ ဟစ္တလာစည္းဇိမ္မ်ိဳး ျဖစ္လာတတ္ပါတယ္။ ဒါဟာ တိုင္းျပည္တည္ေဆာက္တဲ့ေနရာမွာ မလိုလားအပ္၊ မက်င့္သံုးအပ္တဲ့၊ သတိထားအပ္တဲ့ လက္ဝဲလမ္းစဥ္ အစြန္းထြက္တရားျဖစ္ပါတယ္။

သဘာပတိႀကီးနဲ႔ ေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ားခင္ဗ်ား။ တရားမွ်တျခင္း၊ လြတ္လပ္ျခင္း၊ ညီမွ်ျခင္း အဓိကထားၿပီး အုတ္ျမစ္ခ် တည္ေဆာက္လာခဲ့တဲ့ ျပည္ေထာင္စုသမတ ျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္ဟာ မူအားျဖင့္ မဇၩိမပဋိပဒါ ဒီမိုကေရစီ ျပည့္ျပည့္ဝဝ ေပးထားရမယ့္ လမ္းစဥ္၊ ေတာင္တန္းေဒသကိုယ္စားလွယ္မ်ားနဲ႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ေခါင္းေဆာင္တဲ့ ျပည္မေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ား ၾကိဳက္ႏွစ္သက္ၾကတဲ့ လမ္းစဥ္အရ မူခ်ေပးလာတဲ့ ဗဟိုလမ္းစဥ္ျဖစ္ပါတယ္။

သို္႔ေသာ္လည္း ျပည္နယ္မ်ားညီၫြတ္ေရးအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ဥကၠ႒ႀကီးနဲ႔ ကိုယ္စားလွယ္ ေတာ္မ်ားတင္ျပသြားသလို (၁၃)ႏွစ္ (၁၃)မိုး လက္ေတြ႔ က်င့္သံုးလာၾကတဲ့အခါ တည့္မတ္ေန ရမယ့္ ခ်ိန္ခြင္လွ်ာဟာ မူလအေနအထားမ်ိဳးမဟုတ္ေတာ့ဘဲ ဘယ္ဖက္ ယိမ္းခ်င္သလိုလို၊ ညာဖက္ယိမ္းခ်င္သလိုလို ဟိုယိမ္းဒီယိမ္း ယိမ္းေနတာကို ေတြ႔ေနရပါတယ္။ ဒါကို သတိဆိုတဲ့ ပဇၨဥ္တရားနဲ႔ မွတ္ေက်ာက္တင္ ၾကည့္လိုက္တဲ့အခါ မူလအေျခခံ ေလာကပါလတရားျဖစ္တဲ့ မွ်တျခင္း၊ လြတ္လပ္ျခင္း၊ ညီမွ်ျခင္းဆိုတဲ့ ခ်ိန္ခြင္လွ်ာဟာ အေျခခံ ဥပေဒ ခဏခဏဝင္တိုက္ ဝင္ေဆာင့္မိတဲ့အတြက္ မူမမွန္ေတာ့ဘဲ ဥပေဒပုဒ္မေတြ တတိုက္ထဲတိုက္၊ တပြတ္ထဲပြတ္ ပြတ္တိုက္ပါမ်ားေတာ့ မူလအတိုင္းမျဖစ္ေတာ့ဘဲ ဘယ္ယိမ္းညာ ယိမ္းျဖစ္ၿပီး တည့္မတ္ျခင္း မရွိေတာ့တာေတြကို ေတြ႔ျမင္လာရပါတယ္။

ဒီလိုခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္ေတြကို ေတြ႔လာေတာ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၊ မိုင္းပြန္ေစာ္ဘြားႀကီး စဝ္စံထြန္း၊ သခင္ျမ၊ မန္းဘခိုင္၊ ဆရာႀကီး ဦးရာဇတ္၊ ဒီးဒုတ္ ဦးဘခ်ိဳ၊ ဦးဘဝင္းတို႔ရဲ႕ ေသြးနဲ႔ေခြၽးနဲ႔ဇြဲနဲ႔ မေလွ်ာ့ေသာ လံု႔လနဲ႔ အမ်ိဳးသားညီၫြတ္ေရး၊ တရားမွ်တေရး၊ လြတ္လပ္ေရး အေျခခံအုတ္ျမစ္ခ်ၿပီး တည္ေဆာက္ခဲ့တဲ့ ျပည္ေထာင္စုႀကီးဟာျဖင့္ စစ္မွန္ျခင္းမရွိေတာ့ဘဲ မစစ္မမွန္တဲ့ ပံုပန္းသ႑ာန္အမ်ိဳးမ်ိဳးသို႔ ေျပာင္းလဲလာေနၿပီဆိုတာကို ဉာဏ္မ်က္ေစ့ျဖင့္ ၾကည့္ဖို႔ပင္မလိုေတာ့ပါဘူး။ သာမန္မ်က္ေစ့နဲ႔ဘဲ ကြင္းကြင္းကြက္ကြက္ျမငေနၾကရလို႔ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္အမိန္႔ရွိသလို ျပည္ေထာင္စုႀကီး ျပိဳကြဲေတာ့မလား၊ ပ်က္စီးေတာ့မလားဆိုတာ က်ေနာ္တို႔နဲ႔တကြ ျပည္ေထာင္စုသားတိုင္း ယူၾကံဳးမရ စိုးရိမ္ေၾကာင့္က် ပူပင္ေသာက ျဖစ္ေန ၾကရပါတယ္။

ဒါေတြဟာ က်ေနာ္တို႔ေလွ်ာက္လာရတဲ့ (၁၃)ႏွစ္ခရီးမွာ ဆန္းစစ္ ေတြ႔ၾကံဳေနရတဲ့ ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္ အခ်က္အလက္ေတြပါဘဲ။ ဒီလိုတျဖးေျဖးျပိဳပ်က္ေနတဲ့ ပံုမွားျပည္ေထာင္စုႀကီးကို စြန္႔လႊတ္ၿပီး မူလပံုမွန္ျဖစ္တဲ့ ျပည္ေထာင္စုစစ္စစ္မူနဲ႔ ကုစားလိုက္ရင္ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ စိုးရိမ္ေၾကာင့္က်မႈေတြဟာ အလိုလိုပေပ်ာက္ၿပီး တိုင္းရင္းသားေပါင္းစံုမွာ တကယ့္မိသားစုစိတ္နဲ႔ ျပည္ေထာင္စုႀကီးကို သာယာဝေျပာ တည္တန္႔ေအာင္ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္သြားႏိုင္လိမ့္ မယ္လို႔ က်ေနာ္ျမင္ပါတယ္။

ဒီေတာ့ မူလခ်ထားတဲ့ ေလာကပါလတရားအေျခခံျပဳတဲ့မူအရ ျပည္ေထာင္စုစစ္စစ္ ျပန္လည္ျဖစ္ေပၚလာေအာင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၊ မိုင္းပြန္ေစာ္ဘြားႀကီး စတဲ့ ေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ားကို ခ်စ္ခင္ေသာအားျဖင့္၊ ေလးစား ၾကည္ၫိုေသာအားျဖင့္၊ သစၥာရွိေသာအားျဖင့္ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားရဲ႕သာသနာေတာ္ကို(၂၅ဝဝ)ပတ္လံုး ထိန္းသိမ္း လာခဲ့ၾကတဲ့အစဥ္ အလာလို၊ သာသနာေတာ့(၅ဝဝဝ)ပတ္လံုး က်န္တဲ့အခ်ိန္မ်ားမွာလည္း ေနာက္လူေနာက္သားမ်ား ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္သြားၾကရမွာလို ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းသြားေစခ်င္ပါတယ္။

ဒါဟာ ဘာလဲဆိုရင္ ေလာကုတၱရာနိဗၺာန္ ေရာက္ရာေရာက္ေၾကာင္း လမ္းစဥ္ အုတ္ျမစ္ကို သာသနာ(၅ဝဝဝ) တည္ပါေစဆိုၿပီး သုတ္၊ ဝိနည္း၊ အဘိဓမၼာဆိုတဲ့ ပိဋကတ္ သံုးပံုျဖင့္ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားကိုယ္ေတာ္တိုင္ သတ္မွတ္ ေပးေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ ဒီလို မွန္ကန္ တည့္မတ္တဲ့မူ ခ်မွတ္ေပးေတာ္မူၿပီး (၄၅)ဝါပတ္လံုး သာသနာေတာ္ကိုျပဳၿပီးတဲ့ေနာက္ ပရိနိဗၺာန္စံလြန္ေတာ္မူပါတယ္။ ျမတ္စြာဘုရား ပရိနိဗၺာန္စံလြန္ေတာ္မူၿပီး စံလြန္ေတာ္မူတယ္ ဆိုရင္ဘဲ ရဟႏၲာျမတ္မ်ားမွအပ က်န္ရဟန္းေတာ္ သံဃာေတာ္မ်ား ဝမ္းနည္းပက္လက္ ျဖစ္ၿပီး ယူၾကံဳးမရ ငိုေၾကြးၾကပါတယ္။

ဒီေတာ့ တုဘရရဟန္းႀကီးက “ငါ့ရွင္တို႔ ဘာလို႔ငိုရသလဲ။ မငိုနဲ႔။ ဘုရား ပရိနိဗၺာန္စံတာ ဒို႔အတြက္ ပိုေကာင္းတယ္။ ဒါမွ ဒို႔ ထင္သလိုေနရမယ္။ သူရွိတုန္းက အခ်ဳပ္အခ်ယ္ေတြ မ်ားတယ္။ ဘာကေလးဘဲလုပ္ရင္ သူက လိုက္လိုက္ၿပီး ဟန္႔တားတယ္။ ဝိနည္းေတာ္အသစ္ေတြ အသစ္ေတြထုတ္ထုတ္ၿပီး ပညတ္တယ္။ ခုေတာ့ ဒို႔ထင္သလိုေန၊ ထင္သလို လုပ္ရေတာ့မယ္။ မငိုၾကတဲ့။ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္သာေနၾက၊ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ လြတ္လပ္စြာေနၾက”ဆိုၿပီး လိုက္ေဟာလိုက္ ေျပာလိုက္ၿပီး ဝါဒျဖန္႔တယ္။

ဒါကို ရွင္မဟာကႆပ ရဟန္းေတာ္အရွင္ျမတ္ႀကီးက ျမင္ေတာ့ ဒီလိုလႊတ္ထားရင္ သာသနာေတာ္ႀကီး ထိခိုက္ေတာ့မယ္၊ ပ်က္စီးေတာ့မယ္၊ ျပိဳပ်က္ေတာ့မယ္ဆိုတာကို ျမင္ေတာ္မူတာနဲ႔ က်န္တဲ့ ရမႏၲာအရွင္ျမတ္မ်ားကို တိုင္ပင္ေတာ္မူၿပီး (၃)လအတြင္း ရဟန္း (၅ဝဝ)နဲ႔ ပထမသဃၤာယနာ တင္ေတာ္မူခဲ့ၾကပါတယ္။

ဒီလိုနဲ႔ ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္ေတြကို ေတြ႔တိုင္းေတြ႔တိုင္း၊ မူရင္းကို ထိခိုက္လာတိုင္း သာသနာ့ဒါယကာအမည္ခံ မင္းမ်ားက ေထရ္ႀကီးဝါႀကီး အရန္းအရွင္ျမတ္မ်ားနဲ႔တိုင္ပင္ညွိႏိႈင္းၿပီး သာသနာေတာ္ကို ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္လာခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒါဟာ မင္းတုန္းမင္းတရားႀကီး လက္ထက္ေတာ္အထိ (၅)ႀကိမ္တိတိျဖစ္ပါတယ္။

ခရစ္ယာန္သာသနာမွာလည္းဘဲ သမာက်မ္းစာအေဟာင္းမွ သမာက်မ္းစာ အသစ္သို႔ မူရင္းမပ်က္ေစဘဲ သာသနာကို ေစာင့္ထိန္းခဲ့တယ္ဆိုတာ သိရပါတယ္။ ဒီလို သာသနာေတာ္ေတြကို သုတ္၊ ဝိနည္း၊ အဘိဓမၼာျဖင့္ ခ်ဳပ္ကိုင္၍ ထြန္းေတာက္ လာသလို အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဖက္ကလည္း သီရိဓမၼာေသာကမင္းလက္ထက္၊ မိလိႏၷမင္းႀကီးလက္ထက္စတဲ့ သာသနာျပဳမင္းမ်ားဟာ ေလာကပါလ တရားနဲ႔အညီ ေက်ာကသားလည္းသား၊ ရင္ကသားလည္းသား မခြဲျခားဘဲ အုပ္ခ်ဳပ္ေစခဲ့၍ တိုင္းသူျပည္သားလူအမ်ားမွာ ေရထိတဲ့ ပဒုမၼာၾကာလို ေအးခ်မ္းသာယာၿပီး ေလာကီအက်ိဳးစီးပြား၊ ေလာကုတၱရာအက်ိဳး စီးပြားမ်ားကို စိတ္ခ်လက္ခ် ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ခဲ့ၾကပါတယ္။

ကြၽန္ဘဝက လြတ္ေျမာက္လာၿပီးသည့္ေနာက္ က်ေနာ္မ်ား ျပည္ေထာင္စုျမန္မာ ႏိုင္ငံေတာ္မွာလည္း ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ကိုယ္တိုင္ စရိယသံုးပါး က်င့္သံုးလာခဲ့တဲ့အတြက္ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ ပိဋကတ္ေတာ္ မူမမွန္ ခ်ိဳ႕ယြင္းတိမ္းပါးရွိသည္မ်ားကို မူရင္းမျပတ္ ျပန္လည္ျပဳျပင္ စက္တင္ပံုႏွိပ္ထားရွိႏိုင္ရန္ ေထရ္ႀကီး ဝါႀကီးျဖစ္ေတာ္မူၾကတဲ့ ဝိနယဓရပိဋကဂႏၲာရ၊ ဘ႑ာ ဂါရိက အရွင္ျမတ္မ်ား၊ အစိုးရအဖြဲ႔ဝင္ဝန္ႀကီးမ်ား၊ ပညာရွိလူပုဂၢိဳလ္၊ ရဟန္းပုဂၢိဳလ္မ်ား၊ ေထရဝါဒႏိုင္ငံမ်ားမွ ရဟန္းပညာရွိ လူပညာရွိမ်ားအား ပင့္ဖိတ္လို႔ ဤမွ်မင္းေပါင္းစံု၊ သံဃာေတာ္ေပါင္းစံုၾကြေရာက္ ဆ႒သံဃာယနာတင္ေတာ္မူၾကသည္မွာ အံ့မခမ္း ႀကီးက်ယ္ ခမ္းနားစြာ ဆင္ယင္က်င္းပ ေအာင္ျမင္ခဲ့သည္မွာလည္း လူႀကီးမင္းမ်ားအသိျဖစ္ပါတယ္။

ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕အဆံုးအမကို ပိဋကတ္ေတာ္ကု ေဆးေက်ာသုတ္သင္ သဂၤါယနာတင္ခဲ့သလို က်ေနာ္မ်ားရဲ႕ ဖြဲ႔စည္း အုပ္ခ်ဳပ္ပံု အေျခခံဥပေဒကိုလည္း ေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ား ခ်မွတ္ထားတဲ့ ျပည္ေထာင္စုစစ္စစ္မူအတိုင္း တိက်မွန္ကန္ေအာင္ စီစစ္လ်က္ ျပည္မ/ ျပည္နယ္အသီးသီးမွ ေခါင္းေဆာင္မ်ားနဲ႔ ညွိႏိႈင္းတိုင္ပင္ၿပီး ဆက္လက္ ေဆာင္ရြက္သြားေပးပါလို႔ ပန္ၾကားလိုပါတယ္။

က်ေနာ္တို႔ ဒီလိုအစီရင္ခံ ပန္ၾကားရင္း ျပည္နယ္မ်ားညီၫြတ္ေရးအဖြဲ႔ဥကၠ႒ႀကီးနဲ႔ ျပည္နယ္မ်ားညီၫြတ္ေရးအဖြဲ႔ ကိုယ္စားလွယ္ေတာ္မ်ား တင္ျပေတာင္းဆိုခ်က္ကို ခြၽင္းခ်က္မရွိ ေလးနက္စြာျဖင့္ ေထာက္ခံလိုပါတယ္။ ဒီလိုေထာက္ခံျခင္းျဖင့္ က်ေနာ္တို႔ဟာ ျပည္မရွိ ေနာင္ေတာ္မ်ားကို မုန္းတီးလို႔၊ ျပည္ေထာင္စုႀကီးကို ပ်က္ျပားေအာင္ ကြၽန္ဘဝေရာက္ေအာင္ အျပင္ပပေယာဂေတြေၾကာင့္ဆိုတဲ့ စြပ္စြဲခ်က္ေတြအားလံုးဟာ လံုးဝမမွန္ကန္ေၾကာင္းကို ရိုးသားစြာ ဝန္ခံလိုပါတယ္။

က်ေနာ္မ်ားဟာ ျပည္မေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ားနဲ႔အတူ လက္တြဲေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾကလို႔ လြတ္လပ္ေရးႀကီးကို ရလာၾကတဲ့အတိုင္း ပါရမီျဖည့္ဖက္ ဆိုးတူေကာင္းဖက္ျဖစ္ ၾကပါတယ္ဆိုတာ မေမ့မေလ်ာ့ေသာသတိတရား လက္ကိုင္ထားၿပီး မိသားစုစိတ္ဓါတ္ျဖင့္ တန္းတူညီမွ်မႈ ရရွိေစမယ့္ လြတ္လပ္တဲ့ျပည္ေထာင္စုႀကီးကို ဖန္တီးၾကပါစို႔လို႔ ပန္ၾကားျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီလိုပန္ၾကားျခင္းမွာလည္း အေၾကာင္းရွိပါတယ္။ ရိုးရိုးသားသားနဲ႔ အစီရင္ခံရမယ္ဆိုရင္ ဒီ(၁၃)ႏွစ္ (၁၃)မိုးမွာ ျပည္နယ္မ်ားရဲ႕ အခက္အခဲျပႆနာေတြကို ဘယ္လိုရင္ဆိုင္ေတြ႔ ၾကံဳလာတဲ့တိုင္ေအာင္ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ဟာ သန္႔ရွင္းစြာျဖင့္ မျဖစ္ျဖစ္တဲ့နည္းနဲ႔ ေျဖရွင္းေပးေနတာကိုလည္း က်ေနာ္မ်ား လက္ေတြ႔ေတြ႔ၾကံဳေနရပါတယ္။

ဤကိစၥမွာလည္း မျဖစ္ႏိုင္၊ မလိုက္ေလ်ာႏုိင္တဲ့ကိစၥမ်ိဳးမဟုတ္။ ျဖစ္ႏိုင္၊ လိုက္ေလ်ာႏုိင္တဲ့ ေလာကပါလတရားကို ထိန္းသိမ္းဖို႔ျဖစ္လို႔ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္နဲ႔ အေပါင္းအပါ ျပည္မရွိ ေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ားကို ယံုၾကည္ကိုးစားစြာျဖင့္ ျဖစ္ေျမာက္ ေအာင္ျမင္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေပးပါလို႔ လံုးဝပံုအပ္ျခင္းသာျဖစ္ပါတယ္။

က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ေစတနာကို ဤမွ်နဲ႔ဘဲ သိေလာက္ပါၿပီ။ အမ်ိဳးသားညီၫြတ္ေရး၊ တရားမွ်တေရး၊ လြတ္လပ္ေရး၊ ညီမွ်ေရးကို အစြမ္းကုန္ ေပးစြမ္းႏိုင္တဲ့ ျပည္ေထာင္စုႀကီး ျဖစ္ေပၚလာေအာင္ ဝိုင္းဝန္းၿပီး ပါရမီအျပန္အလွန္ျဖည့္ၾကပါလို႔ ညီငယ္အေနျဖင့္ တိုက္တြန္းရင္း ခ်မ္းသာသုခအေပါင္းနဲ႔ ျပည္စံုၾကပါေစဆိုတာ ဆုေတာင္းရင္း နိဂံုးခ်ဳပ္ပါရေစ။ ။

ၾသဘာသံမ်ား

No comments:

Post a Comment