တင္ျပ-ေဆြးေႏြး-ေရးသားခ်က္မ်ား။ ညြန္႔ေပါင္းသတင္းလႊာ။ ယမုန္နာေဆးခန္း။ ၁၉၉၀ ေရြးေကာက္ပြဲ။ ျပည္ေထာင္စုအေရး။ ေဒါက္တာတင့္ေဆြ၏ စာမ်ား။ My writings ပုလဲသြယ္၊ ႏိုင္ငံေရး-စာမ်က္ႏွာ။

Monday, March 2, 2009

ျပည္-ေထာင္-စု အေမြ၊ စိုင္းညြန္႕လြင္။

CRPP ၏ (၅၃)ႏွစ္ေျမာက္ ျပည္ေထာင္စုေန႔အထိမ္းအမွတ္ တိုင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္မ်ား၏ ျပည္ေထာင္စုသေဘာတရားမ်ားစာအုပ္ ေကာက္ႏုတ္စာ။

ျပည္-ေထာင္-စု အေမြ၊ စိုင္းညြန္႕လြင္။

လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္အစိတ္၊ သံုးဆယ္ေက်ာ္ခန္႔က ျပည္ေထာင္စုေန႔ ေရာက္ခါနီးတုိင္း က်ေနာ္တုိ႔သည္ တလနီးပါးခန္႔ ၾကိဳတင္၍ ေနပူစပ္ခါးထဲတြင္ ျပည္ေထာင္စုအလံေတာ္ သယ္ယူေရးအတြက္ အဖြဲ႔လိုက္ ေလ့က်င့္ရပါသည္။ ရွမ္းအမ်ိဳးသား တူညီဝတ္စံု ခ်ဳပ္ရန္အတြက္ ေငြေၾကးရွာေဖြၾကရသည္။ က်ေနာ္တို႔၏ တဖြဲ႔လွ်င္ တဆယ့္ငါးေယာက္စီ ရွိၾကေသာ ရွမ္းအမ်ိဳးသား၊ အမ်ိဳးသမီးအဖြဲ႔ႏွစ္ဖြဲ႔သည္ ျပည္ေထာင္စုအလံေတာ္ကို ကိုက္တရာမွ်ေသာ ခရီး (ေျပးခ်ိန္-အခ်ိန္အားျဖင့္ တမိနစ္ပင္မျပည့္) အတြက္ ညီညီ ညာညာ လွလွပပ သယ္ယူႏုိင္ေရးအတြက္ တလမွ်အခ်ိန္ယူကာ ေလ့က်င့္ ၾကျခင္းျဖစ္သည္။ တႏွစ္တည္းမဟုတ္၊ ႏွစ္စဥ္ျဖစ္ပါသည္။

ျပည္ေထာင္စုေန႔မတုိင္မီႏွင့္ ၿပီးသည္အထိ ရန္ကုန္ျမိဳ႔ က်ိဳကၠဆံကြင္းတြင္ ဌာနေပါင္းစံုက ျပခန္းမ်ား ျပည္နယ္ႏွင့္ တုိင္းအလိုက္ ျပခန္းမ်ားျဖင့္ ႀကိတ္ႀကိတ္တိုးစည္းကားေသာ ပြဲေတာ္ႀကီးကို က်င္းပေပးၿမဲျဖစ္ပါသည္။ အလြန္မ်ားျပား လွေသာေငြေၾကးကို ႏုိင္ငံေတာ္က က်ခံသံုးစြဲ၍ က်င္းပေပးပါသည္။ ျပည္ေထာင္စုေန႔ကို အေလးအျမတ္ထားျခင္းဟု က်ေနာ္နားလည္ မိပါသည္။

ျပည္ေထာင္စုေန႔၏ အေရးပါပံုကို ထိုစဥ္က မႈန္းဝါးဝါးသာသိခဲ့သည္။ သမိုင္းေၾကာင္းအရ ႏုိင္ငံေရးအရ အလြန္အေရးႀကီးေသာေန႔အျဖစ္ ေလာက္သာသိခဲ့ပါသည္။ ျပည္ေထာင္စုေန႔၏ အက်ိဳး၊ အသီးအပြင့္အျဖစ္ လြတ္လပ္ေရးရခဲ့သည္ဟုလည္း သိခဲ့ဖူးပါသည္။ ထုိစဥ္က မဟာဗႏၶဳလပန္းၿခံထဲရွိ လြတ္လပ္ေရး ေက်ာက္တုိင္တြင္ လြတ္လပ္ေရးေန႔သစၥာအဓိ႒ာန္မ်ားကို ေက်ာက္တုိင္ေပၚတြင္ ထြင္းထုေရးသားထားေၾကာင္း၊ လူႀကီးမ်ားေျပာသံၾကား၍ က်ေနာ္သြားေရာက္ၾကည့္ရႈေသာအခါ ေက်ာက္တုိင္ပတ္ပတ္လည္တြင္ စိမ္းလန္းေသာ ျမက္ခင္းျပင္မ်ားက ဝန္ရံထားၾကၿပီး၊ “ျမက္ခင္းေပၚ မနင္းရ” ဟူေသာ စာတမ္းေၾကာင့္ က်ေနာ္ မဖတ္ခဲ့ရပါ။ ထုိအခ်ိန္က က်ေနာ္ မေရာက္ဖူးေသးေသာ ရွမ္းျပည္နယ္တြင္ တုိက္ပြဲေတြျဖစ္ေနၾကသည္ဟု သတင္းၾကားရပါသည္။ ဗကပ ေတြလည္းပါသည္။ ရွမ္းေတြလည္းပါသည္ဟု ၾကားသိရပါသည္။ ဘာေၾကာင့္မွန္းေတာ့ က်ေနာ္ ေသေသခ်ာခ်ာ မသိခဲ့ပါ။ ျပည္ေထာင္စုေန႔ကိုေတာ့ က်ေနာ္ေနထုိင္ရာ ရန္ကုန္ျမိဳ႔တြင္ တခမ္းတနား က်င္းပေပးေနပါလ်က္နဲ႔ ျဖစ္မွျဖစ္ရေလျခင္းဟုသာ ေရရြတ္ခဲ့ပါသည္။

ယင္းကာလက သတင္းစာမ်ားတြင္ လူထုအားကစားလ သတင္းမ်ားကို ေဖၚျပရာ၌ ဆုိက္ကားဆရာမ်ားက ဆုိကၠားေပၚထုိင္လ်က္ အေနအထားျဖင့္ ကိုယ္လက္လူပ္ရွား အားကစားေနၾကသည့္ ပံုမ်ားကို က်ေနာ္ေတြ႔ ရပါသည္။ ေႏြရာသီကာလမ်ားတြင္ အသံုးလံုးေၾက စာတတ္ေျမာက္ေရး သင္တန္းမ်ားတြင္ ယကၠန္းယက္မပ်က္ ယကၠန္းယက္ရင္း စာသင္ေနၾကေသာပံုမ်ားကိုလည္း က်ေနာ္ေတြ႔ဖူးပါသည္။ စိတ္ထဲတြင္ ထူးဆန္းလွသည္ဟု ထုိမွ်ေလာက္သာ ခံစားမိခဲ့ပါသည္။

သည္ဖက္ပုိင္း အသက္အရြယ္တြင္ က်ေနာ္သည္ ရွမ္းျပည္ေဒသ အေတာ္မ်ားမ်ားထိ ေရာက္ခဲ့ပါသည္။ ေဒသခံလူထု၏ မြန္းၾကပ္လွေသာဘဝမ်ားကို ေတြ႔လာရပါသည္။ သူတို႔အတြက္ ေကာင္းမြန္ေသာ အေျခအေနမ်ား ဖန္တီးရရွိႏုိင္ေအာင္ ဘယ္လို လုပ္ေပးႏုိင္မလဲဟု စဥ္းစားတတ္လာခဲ့သည္။ ဘာေၾကာင့္ ဒီလိုျဖစ္ေနရတာလဲဟုလည္း ေတြးေတာတတ္ လာပါသည္။ ဘယ္သူတဦးတေယာက္က တုိက္တြန္း စည္းရံုးျခင္းေၾကာင့္လည္း မဟုတ္၊ ဝါဒတခုအတြက္ေၾကာင့္လည္းမဟုတ္ဘဲ ျဖစ္ေပၚေနေသာ အေျခအေနမ်ားေၾကာင့္သာလွ်င္ မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ ႏုိင္ငံေရးေလာကထဲကို ေရာက္လာရျခင္းျဖစ္သည္။ က်ေနာ္သည္ ရန္ကုန္တြင္ေမြး၍ ရန္ကုန္တြင္ ႀကီးျပင္းခဲ့ေသာ ရွမ္းအမ်ိဳးသားတေယာက္ျဖစ္ပါသည္။ ဗမာလူမ်ိဳးမ်ား အၾကားတြင္ ႀကီးျပင္းခဲ့သူလည္းျဖစ္ပါသည္။ ဗမာစကားေျပာလွ်င္ရွမ္းသံဝဲၿပီး၊ ရွမ္းစကား ေျပာလွ်င္ ဗမာသံဝဲသူျဖစ္ပါသည္။ ရွမ္းျပည္နယ္ရွိလူထုမ်ား၏ ဘဝကို ကိုယ္ခ်င္းစာနာစြာျဖင့္ ကူညီခ်င္သည့္ ဆႏၵသည္ သူ႔အလိုိလို ေပၚလာျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ထိုမွတဆင့္တက္လ်က္ ျပည္ေထာင္စုသားမ်ားအားလံုးအတြက္ ေဆာင္ရြက္ေပးလုိျခင္းကို ေရာက္ရွိလာပါသည္။ ႏုိင္ငံေရးေလာကထဲသို႔ က်ေနာ္ကဲ့သို႔ မအူမလယ္ျဖင့္ ေရာက္လာသူ အမ်ားအျပားရွိလိမ့္မည္ဟု က်ေနာ္ထင္ပါသည္။

ျပည္ေထာင္စုျဖစ္ေပၚလာပံုမ်ား လြတ္လပ္ေရးရရွိလာပံုမ်ားကို စာအုပ္မ်ားတြင္သာ ဖတ္ဖူးခဲ့ပါသည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံ လြတ္လပ္ေရးရစဥ္က က်ေနာ္ မေမြးေသးပါ။ နယ္ခ်ဲ႕အဂၤလိပ္ကိုလည္း က်ေနာ္မေတြ႔ဖူးလိုက္ပါ။ ဖက္ဆစ္ ဂ်ပန္ဆုိတာလည္း ၾကားဖူးဖတ္ဖူးရံုဘဲရွိပါသည္။ ယေန႔တုိင္ ႏုိင္ငံျခားသား မိတ္ေဆြ တေယာက္မွ်မရွိေသးပါ။ က်ေနာ္သည္ လြတ္လပ္ေသာ ႏုိင္ငံသားတေယာက္အျဖစ္ ေမြးဖြားခဲ့သည္ဟု က်ေနာ္၏ အစ္ကိုအစ္မမ်ားေရွ႕တြင္ က်ေနာ့္မိဘမ်ားက အၿမဲေျပာဖူးပါသည္။ က်ေနာ့္မိဘမ်ားကို သတိရေသာအခါတုိင္း ထုိစကားကိုလည္း အၿမဲတမ္းျပန္လည္ ၾကားေယာင္ေနၿမဲ ျဖစ္ပါသည္။ လက္ရွိ က်ေနာ့္ဘဝအေျခအေနႏွင့္လည္း ဆက္စပ္ ေတြးေတာ ၾကည့္ၿမဲျဖစ္ပါသည္။ ၿပီးေတာ့ က်ေနာ့္ဇနီးအပါအဝင္ ဘယ္သူ႔ကုိမွ က်ေနာ္မွာ ဘယ္ေတာ့မွ မေျပာရန္ ဆံုးျဖတ္ထားေသာ တုိင္တည္စကားမ်ားကို ဘုရားရွိခုိးတုိင္း က်ေနာ့္မိဘမ်ားထံ က်ေနာ္အၿမဲ တုိင္ၾကားေလ့ရွိပါသည္။

သည္ကေန႔ စစ္မွန္ေသာ ျပည္ေထာင္စုကို တည္ေဆာက္ၾကရန္ က် ေနာ္တုိ႔ၾကိဳးစားၾကေသာအခါ ျပည္ေထာင္စု၏ သေဘာသဘာဝကို ျပန္စဥ္း စားၾကည့္ပါသည္။ ျပည္ေထာင္မ်ားကို စုစည္းျခင္း ျဖစ္သည့္အတြက္ တခုထဲျဖင့္ လုပ္မရ၊ အမ်ားကို စုစည္းရမည္သာျဖစ္ပါသည္။ သမုိင္းေၾကာင္းအရ သီးျခားစီ ျဖစ္ခဲ့သည္မ်ားကို စုစည္းျခင္းသာျဖစ္ပါသည္။ ထုိစုစည္းျခင္းတြင္ ခ်စ္ၾကည္ေရး၊ တန္းတူညီမွ်ေရး၊ အျပန္အလွန္ ေလးစားေရးမ်ားျဖင့္ တည္ေဆာက္ရမည္ျဖစ္ပါသည္။ ခ်စ္ၾကည္ေရးကို တဦးထဲ တခုတည္းက မလုပ္ႏုိင္ေပ။ အနည္းဆံုးႏွစ္ဦးရွိမွ ခ်စ္ၾကည္ေရးကုိ လုပ္ႏုိင္ေပမည္။ ထုိ႔အတူ တန္းတူညီမွ်ေရးႏွင့္ အျပန္အလွန္ ေလးစားေရးသည္လည္း မတူညီၾကေသာ အေျခအေနမ်ားကို စုစည္းရာ၌ မရွိမျဖစ္က်င့္သံုးၾကရမည္ျဖစ္ပါသည္။

(၁၉၉၃)အမ်ိဳးသားညီလာခံကာလက ျဖစ္ပါသည္။ ရန္ကုန္ျမိဳ႔တြင္ ေနထုိင္ေသာ ႏုိင္ငံေရးသမားႀကီးတဦးက က်ေနာ့္အား ”မင္းတို႔တေတြ ခြဲထြက္ ခြင့္ကိစၥ မေျပာၾကနဲ႔ေနာ္”ဟု စိုးရိမ္ႀကီးစြာျဖင့္ သတိေပးပါသည္။ “ဟိုတုန္းက မင္းတို႔လူႀကီးေတြ စကားေျပာမွားခဲ့လို႔ ပြဲပ်က္ခဲ့ရဖူးၿပီးၿပီ။ ဒီ တခါေတာ့ေရွာင္ပါကြာ”ဟု ေခ်ာ့ေမာ့ ေျပာပါသည္။ က်ေနာ္လည္း ရုတ္တရက္ ႏႈတ္မေစာင့္စည္းဘဲ၊ “အဲဒီ ခြဲထြက္ခြင့္ဆိုတာ၊ အဲဒီတုန္းက ျပည္ေထာင္စု ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံု အေျခခံဥပေဒ အခန္း(၁ဝ)မွာ ေဖၚျပထားတဲ့ ပုဒ္မ မဟုတ္လား”ဟု လႊတ္ကနဲ ျပန္ေျပာလိုက္မိရာ ထိုဝါရင့္ပုဂၢိဳလ္ႀကီးမွာ က်ေနာ့္အား ႏႈပ္မဆက္ေတာ့ပဲ ခ်ာကနဲလွည့္ထြက္သြားပါသည္။ က်ေနာ္က “ဟုတ္ကဲ့ပါ”ဟု တခြန္းထဲ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း မေျပာျခင္းအေပၚ သူစိတ္ပ်က္ သြားပံုရပါသည္။ လႊတ္ကနဲ အရဲစြန္႔ေျပာလိုက္ရေသာ က်ေနာ့္မွာလည္း ထိုပုဂၢိဳလ္၏ အျပဳအမႈေၾကာင့္ မလံုမလဲျဖစ္ကာ ေၾကာက္သလိုလိုရ ြံ႔သလိုလိုျဖစ္ သြားရသည္။ ထိုပုဂၢိဳလ္သည္ က်ေနာ့္အား ဒုကၡေပးႏုိင္ေသာ အခြင့္အာဏာ ရွိသူမဟုတ္ေပမယ့္ အရုိးစြဲေနေသာေၾကာင့္လားမသိ က်ေနာ္ စိုးရိမ္သြားမိသည္။ ထူးဆန္းလွပါသည္။ က်ေနာ္ သူ႔ေစတနာကို ေကာင္းစြာနားလည္ ပါသည္။ သူ႔ကုိျငင္းပယ္ျခင္းလည္း မဟုတ္ပါ။ ငယ္ရြယ္သူက ကိုယ့္ထက္ အသက္ႀကီးသူကို အတြန္႔တက္ၾကည့္ျခင္းသာျဖစ္ပါသည္။ အခုေတာ့ ဘယ္ ေနရာတြင္ မွားေနသည္ကို က်ေနာ္မသိပါ။

က်ေနာ္သိသေလာက္ေတာ့ ခြဲထြက္ေရးကို က်င့္သံုးၾကမည္ဟု စြပ္စြဲခံရေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္ ဟို-(၁၉၄၇)ခုႏွစ္ ကာလတုန္းဆီက၊ ေတာင္တန္းေဒသႏွင့္ ျပည္မတို႔ပူးေပါင္းေရး (ျပည္ေထာင္စုထူေထာင္ေရး)အတြက္ ပင္လံုစာခ်ဳပ္ႀကီး ျဖစ္ေျမာက္ေအာင္၊ အားၾကိဳးမာန္တက္ တက္ၾကြစြာေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾကေသာပုဂၢိဳလ္မ်ားႏွင့္ တအုပ္စုထဲဟု က်ေနာ္ထင္ပါသည္။ ျပည္ေထာင္စုမွာ ပူးေပါင္းေအာင္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့သူမ်ားက ခ်က္ခ်င္း စိတ္ေျပာင္း သြားသည္ဟုဆိုလွ်င္ မွန္ႏုိင္ပါမည္လား၊ ဘာမ်ားမွားေနတာလဲ၊ ဘာေၾကာင့္မ်ားလဲဟု က်ေနာ္ သြားေတြးၾကည့္ေနမိပါသည္။ မိတ္ေဆြကေကာ ဘယ္လို သံုးသပ္မိပါလဲ။

ထုိကိစၥအား ရွင္းလင္းခြင့္မေပးပဲ ဖယ္ဒရယ္မူဆိုတာ ခြဲထြက္ေရး မူျဖစ္သည္ဟု ထပ္ခါတလဲလဲ ေျပာသံ ေရးသံကို က်ေနာ္ငယ္စဥ္မွ ႀကီးသည္အထိ ၾကားနားခဲ့ရပါသည္။ စင္စစ္ ရွင္းျပခြင့္ေတာ့ ရွိသင့္ပါသည္။ တာဝန္ရွိသူေတြ ရွင္းျပတာကို က်ေနာ္တို႔ ဖတ္ခ်င္သိခ်င္ခဲ့ပါသည္။ က်ေနာ္ငယ္စဥ္က ေရနံဆီမီးခြက္ျဖင့္ စာၾကည့္ရပါသည္။ က်ေနာ့္မိဘမ်ားက က်ေနာ္မီးခြက္ကို ကုိင္ၿပီး၊ ဟုိေရႊ႕သည္ေရႊ႕လုပ္လွ်င္ လံုးဝမၾကိဳက္ပါ၊ တားပါသည္။ မကုိင္ရ-ေျပာတာကို က်ေနာ္ကလည္း လက္မခံႏုိင္ပါ။ ထုိေၾကာင့္ အေဖက ”မင္းလက္ ကလႈပ္တယ္၊ မင္းကိုင္လို႔ ေရနံဆီမီးခြက္ ေမွာက္က်သြားရင္ တအိမ္လံုး မီးေလာင္လိမ့္မယ္” ဟု ရွင္းျပပါသည္။ က်ေနာ္ နားလည္သြားၿပီး၊ ခ်က္ျခင္း လိုက္နာပါသည္။

အမ်ိဳးသားညီလာခံသုိ႔ တက္ေရာက္ခြင့္ရေသာ ႏုိင္ငံေရးပါတီမ်ား အေရအတြက္မွာ ပါတီတဆယ္ျဖစ္ပါသည္။ ထိုပါတီ တဆယ္တြင္ ပါတီႏွစ္ခု မွလြဲ၍ က်န္ရွစ္ပါတီမွာ ရွမ္းျပည္နယ္တြင္ စည္းရံုးေရးနယ္ေျမ ဖြင့္လွစ္ထားေသာပါတီမ်ား ျဖစ္ၾကပါသည္။ ရွမ္းျပည္နယ္ အေျခစုိက္ပါတီမွာ ေျခာက္ပါတီျဖစ္ပါသည္။ အျခား မြန္ျပည္နယ္၊ ခ်င္းျပည္နယ္ စသည့္ျပည္နယ္မ်ားတြင္ အေျခစုိက္ေသာပါတီမ်ား မတက္ေရာက္ရပါ။ ထုိကာလတြင္မွာပဲ ပံုႏွိပ္ ေဖၚျပထားေသာ ေဆာင္းပါးတပုဒ္တြင္ “အထက္လႊတ္ေတာ္လို႔ ေခၚတဲ့ လူမ်ိဳးစု လႊတ္ေတာ္မွာ ျပည္နယ္ေတြက ကိုယ္စားလွယ္အေရအတြက္ အညီအမွ်ဘဲ ေစလႊတ္ခြင့္ရၾကမယ္ဆိုရင္ ဗမာေတြကလည္း ကိုယ္စားလွယ္တခ်ိဳးသာ ရမွာမို႔ လူနည္းစုျဖစ္တဲ့ လူမ်ိဳးစုေတြက ေပါင္းၿပီးေတာ့ လူမ်ားစုျဖစ္တဲ့ဗမာ ကိုယ္စားလွယ္ေတြကို အႏုိင္ယူရင္ ဘယ္လိုလုပ္မလဲ” ဟူေသာ အဓိပၸါယ္မ်ိဳးရသည့္ အေရးမ်ိဳးကုိ ေရးသားတာကို ေတြ႔ရပါသည္။ ျပည္ေထာင္စုကို ဘယ္လို တည္ေဆာက္ၾကမလဲဆိုတာ ေမးခြန္းကို ေျဖၾကားရန္ သင္ဘယ္လို စိတ္ကူးပါမည္လဲ။ သင့္ေျဖၾကားခ်က္သည္ က်ေနာ္တို႔ ခ်စ္ျမတ္ႏုိးေသာ ျပည္ေထာင္စုႀကီးအတြက္ ဘယ္ေလာက္အထိ အက်ိဳးျပဳမည္ကို သင္ စဥ္းစားရန္ က်ေနာ္က တုိက္တြန္းလိုပါသည္။

အမ်ိဳးသားညီလာခံကာလမွာပင္ ႏုိင္ငံေရးပါတီႀကီးတခု၏ ညီလာ ခံကိုယ္စားလွယ္မ်ားႏွင့္ က်ေနာ္သည္ ပုဂၢိဳလ္ေရးအားျဖင့္ အေတာ္ပင္ ရင္းႏွီးခင္မင္ခဲ့ပါသည္။ တန္းတူညီမွ်ေသာ ျပည္ေထာင္စု ဖြဲ႔စည္းေရးကိစၥကို စကားစပ္ရင္း ေဆြးေႏြးၾကေသာအခါ ျပည္နယ္ႏွင့္တုိင္းကိစၥ ေရာက္လာပါသည္။ ယခင္က တုိင္းႏွင့္ ျပည္နယ္ဟူေသာ အသံုးအႏႈံးကို ယခုအခါ ျပည္နယ္ႏွင့္တုိင္းဟု သံုးစြဲေၾကာင္း၊ ျပည္နယ္ေတြကို ဦးစားေပးသည့္အေနျဖင့္ တုိင္းကုိ ေနာက္တြင္ထားၿပီး သံုးစြဲေၾကာင္းေျပာဆိုပါသည္။ ထုိသုိ႔ ဦးစားေပး ျခင္းခံရသည္ကို ျပည္နယ္ရွိ ပုဂၢိဳလ္မ်ား၏ သေဘာထားမည္သို႔ရွိသည္ကို က်ေနာ့္အားေမးပါသည္။ က်ေနာ္ေခါင္းခါလိုက္သည္။ ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္က တုိင္းေတြ အမ်ားႀကီးနဲ႔ ျပည္ေထာင္စုဖြဲ႔စည္းတာကို နားမလည္ေၾကာင္း၊ ယခင္ျပည္ေထာင္စုမဖြဲ႕မီကေတာ့ ျပည္မဆိုတာ ဗမာျပည္ျဖစ္သည္။ “ယခု ဗမာျပည္နယ္ ဘယ္မွာလဲ”ဟု ျပန္ေမးေသာအခါ ဘာမွမေျပာေတာ့ပဲ က်ေနာ့္အား ခပ္စိမ္းစိမ္းႀကီး စုိက္ၾကည့္တာကို ခံလိုက္ရပါသည္။ လႊတ္ကနဲ ေျပာလိုက္မိၿပီးမွ က်ေနာ့္မွာဘာေၾကာင့္မွန္းမသိ ထံုးစံအတုိင္း ေၾကာက္စိတ္ ကေလးတခုက စိတ္ထဲကို ရိပ္ကနဲ ျဖတ္သြားတာခံလိုက္ရေသးသည္။

ျပည္ေထာင္စုႀကီးတည္ေထာင္ဖို႔ ေျပာစဥ္ကေရာ၊ လြတ္လပ္ေရး ရယူခဲ့စဥ္ကေရာ က်ေနာ္မပါဝင္ခဲ့ေသာ္လည္း၊ ယေန႔ မျပီးဆံုးေသးေသာ ျပည္ေထာင္စုတည္ေဆာက္ေရးကာလမွာ လူလားေျမာက္လာရသည့္ အေျခ အေနေၾကာင့္ က်ေနာ္တို႔မွာ ေရွာင္ထြက္သြားဖို႔မစြမ္းသာပါ။ ယခုဆိုလွ်င္ ျပည္ေထာင္စုႀကီးကို တည္ေထာင္ခဲ့သည္မွာ ႏွစ္ငါးဆယ္ေက်ာ္ခဲ့ၿပီ။ ရာစုႏွစ္တဝက္ ေက်ာ္ခဲ့ပါၿပီ။ ကိုယ့္ေနာက္က တုိင္းျပည္မ်ားက ကိုယ့္ကိုေက်ာ္ တက္ကုန္ၾကၿပီ။ ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္ တည္ေထာင္ေသာေန႔ျဖစ္သည့္ လြတ္လပ္ေရး ရေသာေန႔က ေၾကြးေၾကာ္ခဲ့ၾကေသာ သစၥာအဓိ႒ာန္မ်ားကို ယခုဖတ္ရေသာအခါ ၾကက္သီးေမႊးညွင္းမ်ား ထလာရပါသည္။ အရင္က လူႀကီးေတြ တကယ့္ကို ေျပာခဲ့ၾကပါလားဟု ေတြးမိပါသည္။

လူႀကီးေတြရဲ့ ျပည္ေထာင္စုအေမြကို ေနာက္လူေတြက ဆက္လက္ အေကာင္အထည္ေဖၚၾကရမည္ဟု က်ေနာ္ နားလည္ပါသည္။ က်ေနာ္တို႔ တုိင္းျပည္မွာ တက္ညီလက္ညီ လက္တြဲလုပ္ကုိင္ႏုိင္ဖို႔ရာမွာ တန္းတူညီမွ်ေသာ ျပည္ေထာင္စုကို တည္ေဆာက္ႏုိင္ေရးသည္ အဓိကအေၾကာင္းတရားႀကီးျဖစ္သည္ဟု က်ေနာ္ ေလးေလး နက္နက္ ယံုၾကည္ထားပါသည္။

နံနက္ေစာေစာ က်ေနာ္ ေရဒီယုိဖြင့္လွ်င္ ျမန္မာ့အသံက ပထမဆံုး ထုတ္လႊင့္ေပးေသာသီးခ်င္းကို မရုိးႏုိင္ေအာင္ က်ေနာ္ နားေထာင္ ေနတတ္ပါသည္။
“ တရားမွ်တ၊ လြတ္လပ္ျခင္းနဲ႕ မေသြ -- ဒို႕ျပည္ ဒို႕ေျမ၊
မ်ားလူခပ္သိမ္းျငိမ္းခ်မ္းေစဖို႕ ခြင့္တူညီမွ်၊ ဝါဒျဖဴစင္တဲ့ျပည္--ဒို႕ျပည္ဒို႕ေျမ၊
ျပည္ေထာင္စုအေမြ အျမဲတည္တံ့ေစ အဓိဌာန္ျပဳမေလ -- ထိန္းသိမ္းစုိ႕ေလ၊
ကမၻာမေၾက-ဗမာျပည္-ဒို႕ဘုိးဘြားအေမြစစ္မို႕ ခ်စ္ျမတ္ႏုိးေပ၊
ျပည္ေထာင္စုကုိ အသက္ေပးလို႕ ဒို႕ကာကြယ္မေလ---”

ထုိသီခ်င္းကို က်ေနာ္ ေလးေလးနက္နက္ နားေထာင္ပါသည္။ လက္ရွိိအေျခအေနနဲ႔လည္း ဆက္စပ္ ၾကည့္ပါသည္။ က်ေနာ္တို႔ အိမ္နီးနားခ်င္း ႏုိင္ငံတခုမွာ နံနက္ေစာေစာတြင္ သူတို႔၏ ႏုိင္ငံေတာ္သီခ်င္းကို အသံခ်ဲ႕စက္ျဖင့္ ဖြင့္ေပးသည္ဟု သိရပါသည္။ သီးခ်င္းသံၾကားသည္ႏွင့္ သူတို႔ႏုိင္ငံသားမ်ားသည္ ေရာက္ရာအရပ္မွာ ၿငိမ္သက္စြာ ရပ္လုိက္ၾကၿပီး အေလးျပဳ နားေထာင္သည္ဟု ၾကားဖူးပါသည္။ က်ေနာ္တို႔ ႏုိင္ငံတြင္လည္း ဤမွ် အဓိပၸါယ္ေလးနက္လွေသာ ႏုိင္ငံေတာ္သီးခ်င္းကို အေလးအနက္ထားၾကရမည္။ က်ေနာ္တို႔ အခ်င္းခ်င္းခ်စ္ၾကည္ ေလးစားၾကရပါမည္။ အျပန္အလွန္ အက်ိဳးျပဳၾကရပါမည္။

ရွမ္းအမ်ိဳးသားဝတ္စံု အျပည့္အစံု ဝတ္ထားေသာ လူတေယာက္ စည္းနဲ႔ဝါးကို လက္တြင္ကုိင္တီးလ်က္ အလြန္ခက္ခဲလွေသာ ျမန္မာသီးခ်င္းႀကီးတပုဒ္ကို ပုိင္ပုိင္ႏုိင္ႏုိင္ႀကီး သီဆိုေနတာကို ျမန္မာ့ရုပ္ျမင္သံၾကားမွာ ျမင္လုိက္ရေတာ့ က်ေနာ္ အလြန္အံ့ၾသသြားၿပီး “တယ္ဟုတ္ပါလား” ဟု ေျပာမိပါသည္။ ၿပီးေတာ့ က်ေနာ့္စိတ္ထဲမွာ ဗမာအမ်ိဳးသားဝတ္စံု အျပည့္အစံု ဝတ္ထားသူတေယာက္က ရွမ္းရုိးရာ ေရွးသီးခ်င္းတပုဒ္အား ပုိင္ပုိင္ ႏုိင္ႏုိင္ႀကီး သီဆိုေနတာကို ျမင္ရရင္ ေကာင္းမွာပဲဟု ေတြးမိလိုိက္ပါသည္။

ဤေဆာင္းပါးေရးေနရင္းက ဤေနရာအေရာက္တြင္ ဘာေၾကာင့္ မွန္းမသိ က်ေနာ့္မွာ ကတုန္ကယင္ႏွင့္ ရင္တုန္ပန္းတုန္ ျဖစ္လာေသာေၾကာင့္ လူမသိေအာင္ ဣေျႏၵဆယ္ကာ ေရးလက္စ စာရြက္ကို ကမန္းကတန္း ေခါက္လိုက္ၿပီး စာမူလာယူသူ မိတ္ေဆြထံသို႔ အျမန္လွမ္းေပးလိုက္ပါသည္။ ။

စိုင္းညြန္႕လြင္
ရွမ္းတုိင္းရင္းသားမ်ားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္
၁၂ ေဖေဖၚ၀ါရီ ၂ဝဝဝ

No comments:

Post a Comment